ונזכור את כולם

לקט תפילות לעת הזאת

תפילות לזמן הזה

יזכור, אל מלא רחמים וקדיש , תפילות לשחרור החטופים והחטופות ותפילות לשלום

אנו מצרפים פה לקט של תפילות אבלות ותפילות לפדיון, החלמה ושלום שיכולים לשמש למעמדי זיכרון, לתפילות יום כיפור ולמעגלי תפילה, שרובן הגדול נכתבו במיוחד לעת הזאת.

צילום: הרבה יעל קריא

הרב עודד מזור

יִזְכֹּר אֱלֹהִים אֶת נִשְׁמוֹת קָרְבָּנוֹת הָאֵיבָה הָאֱנוֹשִׁית אֲשֶׁר הָלְכוּ לְעוֹלָמָם בַּשָּׁנָה הַחוֹלֶפֶת בְּכָל רַחֲבֵי תֵּבֵל, וְאֶת הַחַפִּים וְהַחַפּוֹת מִפֶּשַׁע שֶׁחַיֵּיהֶן.ם נִגְדְּעוּ בְּאֵימַת הַמִּלְחָמָה הַמִּתְחוֹלֶלֶת בְּאַרְצֵנוּ מִזֶּה מֵאָז שְׁמִינִי-עֲצֶרֶת. תִּהְיֶינָה נַפְשׁוֹתָם.ן צְרוּרוֹת בִּצְרוֹר הַחַיִּים תַּחַת כַּנְפֵי הַשְּׁכִינָה. יָבוֹא שָׁלוֹם יָנוּחוּ עַל מִשְׁכְּבוֹתָם (יְשַׁעְיָהוּ נ"ז).

וְנֹאמַר אָמֵן.

הרבה תמר דובדבני

אלהינו ואלהי אבותינו ואמותינו, אלהי הגילוי וההסתר,
תן בנו את הכוח לזכור את רבבות בני האדם, שנפגעו ונפגעים בידי אנוש קשות וקרות
אל רחמיך אותם אסוף, פרוש עליהם כנפיך וחבקם. המצא להם מסתור באָהֳלך עולמים, וינוחו בחיקך.
במעלות אנוש נשמור דמותם, אהבתם כזוהר ברקיענו. את נשמתם צרור בצרור חיינו, זכרם הוא נחלתנו.
אלהינו ואלהי אבותינו ואימותינו, אלהי הגילוי וההסתר,
תן בנו את הכוח לזכור את החושך שבחיינו שלנו – את הכעס, את התוקפנות ואת השנאה.
לא נשכח ולא נשכיח את הגיבורים והגיבורות שנלחמים בחושך בכל יום,
ומראים לנו הבחייהם כי נר ה' נשמת אדם
נזכור את הגברים והנשים, שבאומץ לב, מדליקים את נר האלהים של נשמתם, בתוך חשכת הרשע והאלימות.
נזכור את אותם, ששילמו בחייהם כדי להגן על נרדפים,
ואת אלה שממשיכים את צלם אלהים בעולם של הֵסתר פנים.
נזכיר את גבורתם ונתפלל שתידבק גם בנו.
אלהינו ואלהי אבותינו ואימותינו, אלהי הגילוי וההסתר,
תן בנו את הכוח לזכור את נוכחותך ולראות את פניך גם בזמנים של הסתר פנים.
אַתָּה חוֹנֵן לְאָדָם דַּעַת וּמְלַמֵּד לֶאֱנוֹש בִּינָה. חָנֵּנוּ בידע ולמדנו להתבונן.
פתח ליבנו אל תורתך הנשמעת בכל קול, והאר עינינו לראות צלמך, הנגלֶה בכל אדם.
יְהִי רָצוֹן מִלְפָנֶיךָ ה' אֱלהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינו ואמותינוּ, שֶׁתּוֹלִיכֵנוּ לְשָׁלוֹם וְתַצְעִידֵנוּ לְשָׁלוֹם וְתַדְרִיכֵנוּ לְשָׁלוֹם,
ותן בליבנו אהבה ושלום, למען נִלמַד זה מזו, נְלָמד זה את זו ונרבה שלום בעולם.
יְהִי שָׁלוֹם בְּחֵילנו, שַׁלְוָה בְּאַרְמְנוֹתינו
בָּרוּךְ אַתָּה ה' שׁוֹמֵעַ תְּפִלָה.

הרב גלעד קריב

יִתְגַּדַּל זִכְרָם שֶׁל הֲרוּגֵי קִבּוּצֵי עוֹטֵף עַזָּה וְכָל נִרְצְחֵי הַמַּעֲרָכָה הַנּוֹרָאָה בֶּעָרִים, בַּיִּשּׁוּבִים

וּבַמּוֹשָׁבִים, וְזִכְרָם שֶׁל נוֹפְלֵי צַהַ"ל, הַמִּשְׁטָרָה וְכוֹחוֹת הַבִּטָּחוֹן.

וְיִתְקַדַּשׁ צַו הַחֲבֵרוּת, הָעַרְבוּת הַהֲדָדִית, חַיֵּי הַקְּהִלָּה, אַהֲבַת הָאָרֶץ,

וְהַדְּבֵקוּת בְּעֶרְכֵי הַיְּסוֹד שֶׁל הַצִּיּוֹנוּת וּבְעֶרְכֵי הַשִּׁוְיוֹן, הַחֵרוּת וְהַשָּׁלוֹם.

הרבה ליאורה אזרחי ורד

תִּתְגַּדַּל וְתִתְקַדָּשׁ נִשְׁמָתֵךְ
בָּעוֹלָם הַזֶּה, שֶׁהֵבֵאתְּ אֵלָיו בְּרָכוֹת כֹּה רַבּוֹת
וּבְעוֹלְמוֹת אֲחֵרִים, רְחוֹקִים מִכָּאן.
אַתְּ, שֶׁעָשִׂיתְ לְמַעַן אֲהוּבַיִךְ וְאוֹהֲבֵי שְׁמֵךְ.
מִצְאִי מְנוּחָה טוֹבָה
נוּחִי מֵעֲמָלֵךְ 
יְפִי חַיַּיִךְ וּמַעֲשַׂיִךְ יִהְיוּ נֵר לְרַגְלֵינוּ.
מִתּוֹךְ הַדְּמָעוֹת
יָאִירוּ לָנוּ מַעֲשֵׂי חַיַּיִךְ וְחִיּוּכֵךְ הַטּוֹב,
שִׁבְחֵךְ, שִׁירַת חַיַּיִךְ, הַנֶּחָמָה שֶׁהֵבֵאת
אֵלֶּה יַנְחוּ אוֹתָנוּ בְּמַעַגְלֵי צֶדֶק.
עֲשִׂי שָׁלוֹם עֲבוּרֵנוּ   
עֲבוּר כָּל בְּנֵי בֵּיתֵךְ
וְעַם יִשְׂרָאֵל
וְיוֹשְׁבֵי תֵּבֵל

הרבה סיון נבון שובל

אֵל מָלֵא רַחֲמִים, שוֹכֵן בַּמְּרוֹמִים, דַַּיַּן נִפְגְּעוֹת וְנִפְגְּעֵי מַעֲשֵי הָעַוְלָה וְהַטֶּרוֹר שֶׁנַעֲשׂוּ בְּיוֹם שִׂמְחַת תּוֹרָה תשפ"ד נֶגֶד תּוֹשְבֵי יִשְׂרָאֵל. הַמְצֵא מְנוּחָה נְכוֹנָה עַל כַּנְפֵי הַשְּׁכִינָה, בְּמַעֲלוֹת קְדוֹשִׁים וּטְהוֹרִים כְּזוֹהַר הָרָקִיעַ מַזְהִירִים, לְנִשְׁמוֹת אַחְיוֹתֵינוּ וְאָחֵינוּ מֵאוֹת בֵּית יִשְׂרָאֵל, נָשִׁים וּגְבָרִים, נְעָרוֹת וּנְעָרִים, יְלָדוֹת וִילָדִים, שֶׁהוּתְקְפוּ בְּבֵיתָם וּבְשִׂמְחַת חַגָּם חַסְרֵי יֶשַע, אֲשֶׁר הוּשְׁחַת צֶלֶם גּוּפָם וְנַפְשָׁם, וְנִסְפּוּ עַל קִדּוּש הַחַיִּים.

אֶרֶץ אַל תְּכַסִּי דָּמָם וְאַל יְהִי מָקוֹם לְזַעֲקָתָם. יִהְיוּ חַיֵּינוּ יַד וָשֵׁם לְזִכְרָם. בַּעַל הָרַחֲמִים יַסְתִּירֵם בְּסֵתֶר כְּנָפָיו לְעוֹלָמִים וְיִצְרוֹר בִּצְרוֹר הַחַיִּים אֶת נִשְׁמוֹתֵיהֶם. בְּגַן עֵדֶן תְּהֵא מְנוּחָתָם, ה׳ הוּא נַחֲלָתָם, וְיָנוּחוּ בְּשָׁלוֹם עַל מִשְׁכְּבוֹתָם, וְנֹאמַר: אָמֵן.

הרבה תמר אלעד ושרה סגל כץ

אֵל מָלאֵ רַחֲמִים, בְּעוֹלםָ שֶׁלּאֹ הָיוּ בּוֹ רַחֲמִים
הַמְצֵא מְנוּחָה עֲדִינהָ תַּחַת כַּנפְֵי הַשְּׁכיִנהָ
בַּמַּעֲלוֹת הַנּשְִׁבָּרוֹת שֶׁל זהַֹר הָאָדָם
לנְשְִׁמַת כָּל מִי שֶׁנּפְִגּעְוּ
ונְפְִרְעוּ פְּרָעוֹת וכְָל זוְועָוֹת
בְּ 7- בְּאוֹקְטוֹבֶּר.
עַל הָאֵימָה אֲשֶׁר פָּקְדָה אִישׁ ואְִשָּׁה
זקְֵניִם וּבְניֵ הַנּעְוּרִים ויִלָדוֹת ויִלָדִים
שֶׁאֵין פִּינוּ יוֹדֵעַ כֵּיצַד לזִעְקֹ וּלאְמְרָהּ.
בַּעֲבוּר שֶׁאָנוּ מְקוֹננְוֹת וּמְקוֹננְיִם
בַּעֲבוּרָן, בַּעֲבוּרָם, בַּעֲבוּרֵנוּ
עַל זֶה הָיהָ דָּוהֶ לבִֵּנוּ
עַל אֵלּהֶ חָשְׁכוּ עֵיניֵנוּ
אוֹי לָנוּ כּיִ נשְִׁבַּרְנוּ
אוֹי כיִּ בָתֵּינוּ שִׁנּוּ.
כּיִ נשְִׁמוֹתֵינוּ וגְוּפֵנוּ עֻנּוּ
וּפָניֵנוּ חָשְׁכוּ.
לכֵָן בַּעַל הָרַחֲמִים
יגְלַּהֶ סִבְלוֹתֵינוּ לעְוֹלמִָים
וּמִסּוֹף הָעוֹלםָ ועְַד סוֹפוֹ
ישִָּׁמְעוּ הַקּוֹלוֹת הַנּאֱֶלמִָים
ויְשְִׁמרֹ בִּצְרוֹר הַחַיּיִם נשְִׁמָתֵנוּ
הַחַיּיִם הֵם נחֲַלתֵָנוּ
ונְבָוֹא בְּשָׁלוֹם להְַחְלמָָתֵנוּ
אֵל, נאָ רְפָא נאָ לנַּפְִגּעָוֹת ולְנַּפְִגּעִָים.
אֵל, נאָ רְפָא נאָ למִַּשְׁפָּחוֹת ולְמְַּטַפְּליִם.
אֵל, נאָ רְפָא נאָ לָנוּ כּלָֻּנוּ.

מי שברך אבותינו ואמותינו, אברהם ושרה, יצחק ורבקה, יעקב לאה ורחל, הוא יברך את כל הנשבות והנשבים, הנעדרות והנעדרים, החטופות והחטופים ואת כל הנתונים בשביה ובצרה.
יהי רצון מלפניך שכינה מקור חיינו פדי נפשם משבי והחזירי במהרה לביתם ויקוים בהם הכתוב:
"קוֹל בְּרָמָה נִשְׁמָע נְהִי בְּכִי תַמְרוּרִים רָחֵל מְבַכָּה עַל-בָּניֶהָ מֵאֲנהָ לְהִנּחֵָם עַל-בָּנֶיהָ כִּי אֵינֶנּו.ּ … וְיֵשׁ תִּקְוָה לְאַחֲרִיתֵךְ נְאֻם ה' וְשָׁבוּ בָנִים לִגְבוּלָם" (רמיהו לא)  נוסח התנועה הרפורמית

עפ"י הסידור המסורתי ותוספת לזמן הזה

אַחֵינוּ כָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל. אַחְיוֹתֵינוּ כָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל.
הַנְּתוּנוֹת בַּצָרָה וּבַשִׁבְיָה.
הַשְּׁבוּיִים בְּסִמְטָאוֹת עַזָּה וּבַבֶּטֶן הָאֲדָמָה.

הַמָּקוֹם יְרַחֵם עֲלֵיהֶם וְיוֹצִיאֵם מִצָּרָה לִרְוָחָה. וּמֵאֲפֵלָה לְאוֹרָה. וּמִשִּׁעְבּוּד לִגְאֻלָּה. הַשְׁתָּא בַּעֲגָלָא וּבִזְמַן קָרִיב. וְנֹאמַר אָמֵן:

הרב עופר שבת בית הלחמי

אֱלֹהֵינוּ מַתִּיר הָאֲסוּרִים, מִשְׂגָּב לַדָּךְ, מִשְׂגָּב לְעִתּוֹת בַּצָּרָה (תְּהִלִּים ט) שְׁלַח, הַצָּלָה שְׁלֵמָה וּפִדְיוֹן גָּמוּר לַנְּתוּנִים בִּשְׁבִי אוֹיֵב:

חַזְּקִי רוּחָם, הָבִיאִי לָהֶם אֶת תְּפִלָּתֵנוּ לְשָׁמְרָם מֵרַע. תְּנִי בִּינָה בְּלֵב אוֹיֵב לַהֲשִׁיבָם בִּשְׁלֵמוּת גּוּף וְנֶפֶשׁ.

תְּנִי תְּבוּנָה בְּלוֹחֲמֵי צַהַ"ל לְחַלְּצָם בְּלֹא אִבּוּד נְפָשׁוֹת.

תֵּן לְכָל בְּנֵי וּבְנוֹת אַבְרָהָם, שָׂרָה וְהַגֵּר אֶת עֹז הָרוּחַ וְאֹמֶץ הַלֵּב לְהַתִּיר כִּבְלִי שֶׁבִי וְלִחְיוֹת חַיֵּי חֵרוּת. 

יִקְרָאֵנִי וְאֶעֱנֵהוּ עִמּוֹ אָנֹכִי בְצָרָה אֲחַלְּצֵהוּ וַאֲכַבְּדֵהוּ (תְּהִלִּים צא)

וְנֹאמַר, אָמֵן.

הרבה אסנת אלדר

אֱלֹהִים שֶׁבַּשָּׁמַיִם,
מַה נּוֹרָא הַמָּקוֹם הַזֶּה!
רְאֵה אוֹתָנוּ,
הַחֲרֵדִים לְשׁוּבָם שֶׁל חֲטוּפֵינוּ
הַכֹּאֲבִים אֶת כְּאֵב הַמִּשְׁפָּחוֹת שֶׁיַּקִּירֵיהֶן לֹא יְשֻׁחְרְרוּ
פּוֹנִים אֵלֶיךָ בִּתְחִנָּה לְקַיֵּם אֶת בְּרִיתְךָ עִמָּנוּ.
אֱלֹהֵינוּ,
שַׁוְעָתֵנוּ קַבֵּל וּשְׁמַע צַעֲקָתֵנוּ
אַל תַּעַזְבֶנּוּ, הֱיֵה עִמָּנוּ וְשָׁמַרְנוּ בְּכָל אֲשֶׁר נֵלֵךְ.
הֱשִׁיבֹנוּ אֶל הָאֲדָמָה סְפוּגַת הַדָּם וְהַדְּמָעוֹת
רְאֵה בְּעוֹנֵינוּ, בְּשִׁבְרִי חַיֵּינוּ
עֲזֹר לָנוּ לִתְפּוֹר אֹתָם
כִּשְׂמִיכַת טְלָאִים
כְּסֻכַּת שָׁלוֹם
מֵעָלֵינוּ וּמֵעַל כָּל בְּנֵי הָאָדָם

הרבה סיון נבון-שובל

אֱלֹהֵינוּ וֶאֱלוֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ וְאַמּוֹתֵינוּ, שְׁלַח מַרְפֵּא וּמָזוֹר לְכָל הַפְּצוּעִים וְהַפְּצוּעוֹת בְּקִרְבֵּנוּ כְּפִי שֶׁלִּמְּדָנוּ מֹשֶׁה זְכוּת בִּתְפִלַּת הַלֵּב: "אֵל נָא רְפָא נָא לָהּ" (במדבר יב). רַפְּאֵם בִּרְפוּאָה שְׁלֵמָה, רְפוּאַת הַגּוּף וּרְפוּאַת הַנֶּפֶשׁ

הרבה חן בן אור צפוני

אֵם כָּל חַי, שִׁלְחִי רְפוּאָה שְׁלֵמָה בְּגוּפוֹ/ה וְנַפְשׁוֹ/ה שֶׁל …. שִׁלְחִי בְּרִיאוּת וְכֹחַ לְגוּף  הַפָּצוּעַ וְהַכָּאוּב  אַמְּצִי וְחַבְּקִי שֶׁתִּתְחַזֵּק הָרוּחַ וְיִתְחַזְּק בְּגוּף כּוֹחוֹת הַהַחְלָמָה

וְנֹאמַר, אָמֵן.

הרבה אסנת אלדר

אֱלֹהַי, נְשָׁמָה שֶׁנָּתַתָּ בִּי כְּאוּבָה הִיא
אַתָּה בְּרָאתָהּ וַאֲנִי נִבְרֵאתִי לְחַבְּקָהּ
שֶׁלֹּא תַּעֲזֹב, שֶׁתִּרְצֶה לְהִשָּׁאֵר
כָּל זְמַן שֶׁהַנְּשָׁמָה בְּקִרְבִּי,
אַמְשִׁיךְ לִדְרֹשׁ בְּךָ, ה' אֱלֹהַי וֶאֱלוֹהֵי אֲבוֹתַי וְאִמּוֹתַי
וְלִשְׁאֹל, אִם כֵּן לָמָּה זֶּה אָנֹכִי?
עַד מָתַי תַּמְשִׁיךְ נִשְׁמָתִי לְהִתְיַסֵּר
עַד אָנָה תִּתְפּוֹרֵר לִרְסִיסֵי הַנֶּפֶשׁ
עַד מָתַי תָּתוּר אַחַר אִיִּים שֶׁל חֶמְלָה וּרְגִישׁוּת
מָתַי תֶּחְדַּל לְהִתְנַפֵּץ עַל חוֹמַת הָרֹעַ
וְתִשָּׁכֵב צְפוּנָה לְמַרְגְּלוֹת הָאֲדִישׁוּת.
אֲדוֹן כָּל הַנְּשָׁמוֹת- רְאֵה אֶת נִשְׁמָתִי הָאַחַת, מִתְחוֹלֶלֶת בִּמְחוֹל הַנְּשָׁמוֹת הַפְּצוּעוֹת
מְבַקֶּשֶׁת נֶחָמָה
הָרוֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב – חָבוּשׁ אֶת עַצְבוּת נִשְׁמָתִי הָאֲבוּדָה
וּשְׁמָרָהּ בְּקִרְבִּי  כִּי עָיַפְתִּי מִלִּשְׁמֹר עָלֶיהָ לְבַדִּי.  

הרבה מירה רגב

מִי שֶׁבֵּרַךְ אֲבוֹתֵינוּ אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקבֹ, וְאִמּוֹתֵינוּ שָׂרָה רִבְקָה לֵאָה וְרָחֵל, הוּא יְבָרֵךְ אֶת חַיָּלוֹת וְחַיָּלֵי צְבָא הַהֲגַנָּה לְיִשְׂרָאֵל וּשְאָר מְגִנֵּי עַמֵּנוּ, הָעוֹמְדִים עַל מִשְמַרְתָּם. יִשְמְרֵם הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא וְיַצִּילֵם מִכָּל צָרָה וְצוּקָה וּמִכָּל נֶגַע וּמַחֲלָה, וְיִשְלַח בְּרָכָה וּתְבוּנָה בְּכָל מַעֲשֵׂה יְדֵיהֶם. וִיקֻיַּם בָּהֶם הַכָּתוּב: וְכִתְּתוּ חַרְבוֹתָם לְאִתִּים וַחֲנִיתֹתֵיהֶם לְמַזְמֵרוֹת, לֹא יִשָּׂא גוֹי אֶל גּוֹי חֶרֶב, וְלֹא יִלְמְדוּ עוֹד מִלְחָמָה: וְיָשְבוּ אִישׁ תַּחַת גַּפְנוֹ וְתַחַת תְּאֵנָתוֹ וְאֵין מַחֲרִיד. וְנאֹמַר: אָמֵן

הרב יהוידע עמיר

מִי שֶׁבֵּרַךְ אֲבוֹתֵינוּ אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב וְאִמּוֹתֵינוּ שָׂרָה רִבְקָה רָחֵל וְלֵאָה הוּא יְבָרֵךְ אֶת הַלּוֹחֲמוֹת וְהַלּוֹחֲמִים לִשְׁלוֹם יִשְׂרָאֵל בִּימֵי צָרָה וּמְצוּקָה. יְאַמֵּץ ה' אֶת נַפְשָׁם לְשָׁרֵת אֶת אַרְצָם וְאֶת עַמָּם וְלִתְרֹם בְּעֹז רוּחָם לְבִטְחוֹנֵנוּ  וְלִשְׁלוֹמֵנוּ, לַעֲמִידָתֵנוּ וּלְקִיּוּמֵנוּ. יַעֲנִיק לָהֶם הָאֵל רוּחַ אֵיתָנָהּ לִשְׁמוֹר עַל עֶרְכֵיהֶם וְעַל צַלְמָם בְּעִתּוֹת מִבְחָן אֵלֶּה, אֶל מוּל כָּל הַנִּבְרָא בְּצֶלֶם.   יָגֵן ה' עֲלֵיהֶם וַעֲלֵיהֶן מִכָּל צָרָה וּמְצוּקָה לְמַעַן יָשׁוּבוּ בְּשָׁלוֹם וּבְשִׂמְחָה אֶל מִשְׁפְּחוֹתֵיהֶם וְאֶל חַבְרֵיהֶן וּלְמַעַן יַמְשִׁיכוּ וְיִפְרְחוּ כִּבְנֵי אֱנוֹשׁ, כִּבְנוֹת עַמָּם, וּכְאֶזְרְחֵי מְדִינָתָם.

אֱלָהָא דִי לֵיהּ יְקַר וּרְבוּתָא.

פְּרוֹק יַת עָנָךְ מִפּוּם אַרְיְוָתָא.

וְאַפֵּיק יַת עַמֵּךְ מִגּוֹ גָּלוּתָא.

עַמֵּךְ דִי בְחַרְתְּ מִכָּל אֻמַּיָּא: 

אלוהים אשר לו יקר וגדולה,

פדה את צאנך מפי האריות.

והצל את עמך בתוך הפזורה.

העם אשר בחרת מכל האומות.

ר' ישראל נאג'רה

הרב יהורם מזור

מִי שֶׁבֵּרַךְ אִמּוֹתֵינוּ שָׂרָה רִבְקָה רָחֵל וְלֵאָה, וְאֲבוֹתֵינוּ אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב

הוּא יִפְרוֹשׂ עָל עַמֵּנוּ סֻכַּת שְׁלוֹמוֹ, בְּהִתְגַּבֵּר שִׂנְאַת יִשְׂרָאֵל.

הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא יָחוֹן וִירַחֵם, יִשְׁמוֹר וְיַצִּיל אֶת אַחְיוֹתֵינוּ וְאַחֵינוּ כָּל בֵּית יִשְׂרָאֵל בְּאַרְבַּע כַּנְפוֹת הָאָרֶץ. יִשְׁלַח  הָאֵל עֵצָה וּתְבוּנָה בְּלֶב כָּל הָעוֹמְדִים עַל מִשְׁמַר מוֹסְדוֹת קְהִלֹּותֵינוּ, בָּתֵּי הַכְּנֶסֶת וּבָתֵּי הַסֵּפֶר. יִשְׁמוֹר אַב הָרַחֲמִים אֶת  יִשְׂרָאֵל וְאֶת זַרְעָם וִיקֻיַּם בָּהֶם הַכָּתוּב: יִקְרָאֵנִי וְאֶעֱנֵהוּ עִמּוֹ אָנֹכִי בְצָרָה אֲחַלְּצֵהוּ וַאֲכַבְּדֵהוּ:

אֹרֶךְ יָמִים אַשְׂבִּיעֵהוּ וְאַרְאֵהוּ בִּישׁוּעָתִי: (תהילים צ"א)

בָּרוּךְ יי הַפּוֹרֵשׂ סֻכַּת שְׁלוֹמוֹ עַל עַמּוֹ יִשְׂרָאֵל

שירלי צפת דוידאי (HUC)

אַהֲבָה רַבָּה – זֶה עָלֵינוּ.
אֲנַחְנוּ נִהְיֶה חַיָּבִים לֶאֱהֹב.
לְחַפֵּשׂ חֶמְלָה גְּדוֹלָה עַל כֻּלָּם, וְעָלֵינוּ:
 בְּבַקָּשָׁה בְּבַקָּשָׁה שֶׁנְּרַחֵם עָלֵינוּ
וְנִתֵּן בְּלִבֵּנוּ לְהָבִין וּלְהַשְׂכִּיל לִשְׁמֹעַ
לִלְמֹד וּלְלַמֵּד, לִשְׁמֹר וְלַעֲשׂוֹת, לְחַדֵּשׁ וּלְקַיֵּם
אֶת ־כָּל־דִּבְרֵי תַּלְמוּדֵינוּ בְּאַהֲבָה:
וְיָאִירוּ עֵינֵינוּ בְּתוֹרָתֵנוּ ונדְבַּק בְּמִצְווֹת לִבֵּנוּ;
וְלֹא נֵבוֹשׁ וְלֹא נִכָּלֵם לְעוֹלָם וָעֶד
כִּי בָּנוּ בָּטַחְנוּ – נָגִילָה וְנִשְׂמְחָה בִּישׁוּעָתֵנוּ:
 כִּי פּוֹעֲלֵי יְשׁוּעוֹת אֲנַחְנוּ. כֵּן, אֲנַחְנוּ.
לֹא מְרוֹמָמִים וְלֹא נִבְחָרִים, פָּשׁוּט עַם חָפֵץ חַיִּים, שֶׁעָלָיו לִלְמֹד מֵחָדָשׁ לֶאֱהֹב.
בְּרוּכִים נִהְיֶה אֲנַחְנוּ, יִשְׂרָאֵל, עַל שֶׁנִּבְחַר כָּל יוֹם בְּאַהֲבָה:

דילוג לתוכן